Köpvillkor

Om Spabadsbutiken

Spabadsbutiken.se ägs och administreras av Trabfem 4 AB.
Organisationsnummer. 556781-5815

Adress
Trabfem 4 AB / Spabadsbutiken
Ladugårdsvägen 23
461 70 Trollhättan
Sverige
Telefon: 0520 – 211 444
spabadsbutiken.se

 

1. Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms och är angivna i svenska kronor (SEK). I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter & moms, men exklusive frakt. Vi säljer endast till myndiga personer och när du genomför ett köp bekräftar du att du är minst 18 år gammal.

 

Hos oss kan du genomföra dina köp med följande betalalternativ:

Kortbetalning

Betala din order snabbt och säkert med ditt kreditkort. Vi accepterar Visa, Mastercard, Maestro och American Express. Vid kortbetalningar används 3D Secure som är ett extra säkerhetslager för kredit- och betalkortstransaktioner online.

 

Klarna

  • Betala senare med Klarna –”Få först. Betala sen”. Betala först efter att du mottagit dina varor och bestämt dig för att behålla dem. Betala sedan inom 14 dagar, i slutet av månaden eller om ett par månader. Din 14-dagars betalningsperiod börjar när produkten skickas. Detta är kostnadsfritt för dig som kund. I Klarna-appen får du fullständig överblick över dina betalningar och kan enkelt se och hantera dina fakturor.

  • Betala nu med Klarna – Med ”Betala Nu” genomför du din betalning på en gång och betala via banköverföring eller genom ett kopplat kort bankkonto. Pengarna dras 1-2 dagar efter att ordern behandlats. Du kan alltid se och hantera ditt köp i Klarna-appen.

  • Finansiera med Klarna – ”Delbetala i din egen takt”. Här samlar du dina köp på en kontofaktura och kan att delbetala eller betala hela beloppet i slutet av nästa månad. Du hittar villkoren här: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/legal.klarnacdn.net/sv_SE/account/account.html

 

Vid frågor om Klarnas betalsätt är du välkommen att kontakta dem genom att ringa Klarna AB på telefon 08 – 120 120 10 eller genom att mejla dem till info@klarna.se.

 

Snabbkassor

  • Apple Pay – Har du ett kort anslutet till Apple Pay kan du checka ut direkt om du använder Safari på iPhone, iPad och Mac. När du klickar på knappen för att göra ett köp med Apple Pay kommer du att se den leverans- och faktureringsinformationen som du lagt till i din plånbok samt kostnaderna för ordern, fraktkostnader och skatter. Du måste sedan bekräfta köpet. Autentiseringsprocessen skiljer sig lite beroende på vilken enhet du använder.

  • Google Pay – Har du anslutit ditt kort till Google Pay och använder en Android mobil (eller Google Chrome eller Mozilla Firefox via datorn), kan du klicka på ”G Pay”-knappen för att genomföra ett snabbköp. Efter detta kommer du se den leverans- och faktureringsinformationen som du angett hos Google, samt kostnaderna för ordern, fraktkostnader och skatter. Autentiseringsprocessen skiljer sig lite beroende på vilken enhet du använder.

  • Shop Pay – Shop Pay är en påskyndad utcheckning som låter dig spara sin e-postadress, kreditkort och frakt- och faktureringsinformation så att du kan slutföra sin transaktion snabbare nästa gång du skickas till en Shopify-kassa.

 

 

2. Beställning

När du lagt en order hos Spabadsbutiken.se får du en orderbekräftelse via mejl. Detta är en bekräftelse på att din beställning har tagits emot och accepterats. Korrekt mejladress krävs för att du ska kunna ta emot denna. Orderbekräftelsen innehåller information om vilka varor som beställts, betalsätt, fraktsätt samt totalkostnaden för ordern.

När din order är färdigbehandlad får du ytterligare ett mejl med en bekräftelse på att din order är skickad samt en spårningslänk så du kan spåra din order.


3. Leverans

Från vi mottagit din order är leveranstiden normalt 1-3 dagar arbetsdagar. Beställningar skickas helgfria vardagar. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Vi har en enhetsfrakt på 49 kr. För beställningar över 499 kr gäller fri frakt. Om en vara p.g.a. avvikande storlek har en annan fraktkostnad står detta angivet i kassan.

Vi levererar med Postnord och skickar alltid med spårbara försändelser. Aviseringar sker via e-post och / eller sms.

Outlösta paket

Vid utebliven hämtning av paket debiteras kunden 199 kr för returhantering, detta belopp kommer dras av på din återbetalning. Ett ombud tillhandahåller paketet i 14 dagar innan det skickas i retur till oss.

Försenade leveranser

Om leveransen skulle bli mycket försenad eller helt utebli skickar Spabadsbutiken en ny leverans utan extra kostnad. Om det uppstår dröjsmål med en leverans har du som kund rätt att hävda köpet och få pengarna tillbaka. Enligt Konsumentköplagen ska dina varor levereras senast 30 dagar efter att du beställt dem, om inget annat har avtalats.

Transportskada vid leveranstillfället

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället anmäler du detta omgående till kundtjänst på telefon 0520 – 211 444 eller via e-post: info@spabadsbutiken.se. Har du möjlighet vore vi tacksamma att du tar bilder på skadan, gärna på både ytter- och inneremballaget, då det krävs för att göra ett reklamationsärende hos transportören. Vi önskar också att ni anmäler skadan inom 1-3 dagar från leveranstillfället då vi i vår tur behöver anmäla skadan till transportören.

Du måste spara emballage, adresslapp som kom med den fraktskadade försändelsen så vi kan göra en korrekt reklamation mot transportören.

Efter att reklamation upprättats mot transportören kommer vi skicka ut nya produkter till dig helt utan extra kostnad.

 

 

4. Ångerrätt

Normalt sätt har du som konsument vid distanshandel alltid 14 dagar på dig att ångra ditt köp, men vi erbjuder hela 30 dagars ångerrätt. Det innebär att du kan ångra ditt köp genom att skicka ett tydligt meddelande till oss inom 30 dagar från det att du tagit emot den beställda varan.

Du får öppna och inspektera produkterna men ej använda dem, de ska returneras i samma skick och antal som när du mottog dem. Om varan hanterats oaktsamt och returneras använd eller skadad förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag som motsvarar produktens värdeminskning på upp till 100%.

Återbetalning

Om du utnyttjar din ångerrätt krediterar vi samma belopp du betalat in till oss senast 14 dagar efter vi fått meddelande från dig om att du ångrat ditt köp, under förutsättning att paketet har kommit till oss i retur eller att vi fått bevis på att varan återsänts (vi behöver då ett spårningsnummer). Återbetalningen sker via samma betalsätt du använde när du genomförde ditt köp.

Vid frågor som rör återbetalning via köp genom Klarna kan du kontakta dem på telefon: 08 – 120 120 10 eller via e-post kundtjanst@klarna.com.

 

Så här går du tillväga om du vill ångra ditt köp:

  • Kontakta kundtjänst via vårt kontaktformulär eller använd Konsumentverkets ångerblankett. Ange ditt ordernummer och meddela att du ångrat ditt köp.
  • Bifoga en kopia på din orderbekräftelse eller en faktura. Du kan också skriva ordernumret och ett meddelande om att du ångrat ditt köp på en lapp som du bifogar i paketet.
  • Emballera varorna på ett skyddande sätt för att undvika fraktskador. Tejp, frimärken eller retursedel får inte klistras direkt på varans originalförpackning.
  • Vid retur med hänvisning av ångerrätten står du själv för returfrakten.
  • Returer ska skickas till butiken och INTE till ombud. Vi rekommenderar att du skickar med PostNord Parcel (https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/pakettjanster/postnord-parcel)
  • Returer får inte skickas mot Postförskott / Efterkrav


Varorna returneras till nedanstående adress:

Spabadsbutiken
Ladugårdsvägen 23
461 70 TROLLHÄTTAN

Är du osäker eller har frågor på hur du kan utnyttja din ångerrätt kan du kontakta kundtjänst via e-post: info@spabadsbutiken.se eller på telefon 0520 - 211 444.

 

 

5. Garanti & reklamation

På våra produkter har vi 1 års fabriksgaranti. Produkter med fel som inte uppkommit p.g.a. felaktig eller ovarsam hantering kan du reklamera och kostnadsfritt få en ny produkt.

Spabadsbutiken följer Konsumentköplagen vilket innebär att du har 3 års reklamationsrätt från det datum du mottagit varan. Du kan få din vara utbytt, reparerad eller få ett prisavdrag beroende på rådande situation. Återbetalning vid reklamation kommer ske inom skälig tid och utan onödigt dröjsmål.

Reklamationsrätten täcker inte skador/fel som uppkommit på grund av felaktig användning eller oaktsamhet.

Ska du reklamera en produkt ska det göras inom skälig tid, senast 2 månader efter att du upptäck felet på varan. Kontakta oss därför snarast möjligt via mejl: info@spabadsbutiken.se eller på telefon 0520 - 211 444. Glöm inte att meddela oss ditt ordernummer, artikelnummer samt en felbeskrivning på den skadade produkten.

Vid reklamation av skadade produkter står vi för alla returkostnader samt bekostar att en ny produkt skickas till dig som kund. Vid godkännande av reklamation så mejlar / skickar vi dig en retursedel som du använder för att skicka tillbaka den skadade produkten.

Efter att vi mottagit returen och godkänt reklamationen så skickar vi en ny produkt till dig. Om varan har utgått i sortimentet så görs en återbetalning av varans värde istället.

 

 

6. Tvist

Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa hänvisar vi dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se

Du kan också lämna in ditt klagomål till European Online Dispute Resolution (ODR) http://ec.europa.eu/odr . Vid inlämnade av klagomål till EU ODR anger du vår e-postadress: info@spabadsbutiken.se .

 

 

7. Integritetspolicy

Vi behandlar din personliga enlighet gällande lag, inklusive EU:s dataskyddsförordning. Fullständig integritetspolicy kan du läsa här: https://spabadsbutiken.se/pages/integritetspolicy

 

 

9. Cookies

Vi använder oss av cookies för att hantera artiklar i varukorgen, inloggning på ”mina sidor” och för vissa funktioner som endast ska visas en gång per besökare. Läs mer om vad cookies är för något samt vår fullständiga cookiepolicy här: https://spabadsbutiken.se/pages/cookiepolicy